Searching...
28 Aralık 2017 Perşembe

İzlenesi Yabancı Diziler #2

İzlenesi Yabancı Diziler #2

Soğuk havaların ve yarıyıl tatilinin gelmesiyle beraber yapılabilecek en iyi şeylerden birisi bölümlerce yabancı dizi seyretmektir ve bunun için bolca vaktimizin olduğunu düşünüyorum. Hâl böyle olunca daha önce yazmış olduğum bir yazının ikinci serisini yazmaya karar verdim. Yazı için en doğru vakit sanırım ve Gökhan abi, yazısında bu serinin ilkine de yer verince benim için hatırlatıcı oldu.

1. True Detective

İzlenesi Yabancı Diziler #2
Yönetmen: Nic Pizzolatto
Başrol Oyuncuları: Matthew McConaughey, Woody Harrelson (ilk sezon) Colin Farrell, Rachel McAdams (ikinci sezon)
Yapım Yılı: 2014 - 
İçeriği: Polisiye, Gizem, Suç
Kanal: HBO
IMDB: 9,0
Bazen insanların bensiz daha mutlu olacağını düşünüyorum, etrafında olmamın onlar için pek iyi olmadığını. Onları yıpratıyorum. Mutsuz oluyorlar...
Adında da anlaşılacağı üzere bir polisiye dizisi. Fakat biraz alışılmışın dışında, "böylesi görülmedi" diyebilirim. Bilindik tüm klişeleri yok sayan, kendi halinde, oldukça kaliteli ve gizemli...

Rust ve Marty adlı iki dedektifin ıssız bir ormanda şeytani ayinler sonucu vahşice öldürülmüş cesedin katilini bulma serüveni işleniyor kısaca. Bu serüven, tabii ki klasik polisiye dizisindekiler gibi değil. Her şey 40 dakikada oldu bittiye gelmiyor. Tam 17 sene! Bir sezon boyunca bu 17 senenin hikayesine tanıklık ediyoruz ve karakterlerin yaşamına, yaşam tarzına, ilişkilerine, duygularına da.

İkinci sezon ise senaryo ve oyuncu kadrosunun değişikliğiyle bambaşka bir şey olmuş. İlk sezonun tadını vermiyor ve aratıyor. Yine de kaliteli oyuncu kadrosu ve hikayesiyle ilgi çekici olduğunu söyleyebilirim.

Kaliteli çekimler, harika senaryo, başrol oyuncusunun karakterinin ruhunu muazzam oyunculukla ekrana getirmesi, görülmemiş replikler ve daha birçok mükemmel şeyi barındırıyor. Çöküntü, dışlanmışlık, madde bağımlılığı, umursamazlık, takıntılık gibi kavramlar da bu dizinin temel yapı taşı.

İzlenesi Yabancı Diziler #2

2. Forever

İzlenesi Yabancı Diziler #2
Yönetmen: Matthew Miller
Başrol Oyuncuları: Ioan Gruffudd, Alana de la Garza
Yapım Yılı: 2014-2015
İçeriği: Polisiye, Gizem
Kanal: ABC
IMDB: 8,3
Adım Henry Morgan. Hikayem oldukça uzun. Kulağa biraz mantıksız gelebilir. Hatta muhtemelen bana inanmayacaksınız. Ama yine de size anlatacağım çünkü her şeyden önce çok, gerçekten çok zamanım var. Çok dolu bir hayat yaşadım, deli gibi aşık oldum. Kalbim kırıldı. Savaşlara katıldım, görmem gerekenden çok daha fazla ölüm gördüm. Uzun hayatım boyunca birçok son yaşadım ama yalnızca bir başlangıcım oldu…
250 sene yaşayan, yaşlanmayan ve her öldüğünde hep aynı nehirde kıyafetsiz bir şekilde aynı yaşta doğan bir insan dersem ne kadar ilgi çekici bir senaryosu olduğunu tahmin etmekte güçlük çekmezsiniz herhalde. İşte bu karakterimiz Henry Morgan.

Kendi durumundan dolayı ölü insanlar ilgi alanı olmuş ve adli tıp uzmanlığı yapmakta. NYPD'de ise cinayet vakalarına yardımcı olmakta. Uzunca yıllar görmüş geçirmiş olduğundan dolayı Sherlock tarzı gözlem yeteneği oluşmuş ve 250 senelik bir bilgi hafızası var. Bu dizi, geçen 250 seneyi, cinayet vakalarını ve Henry'nin sırrını bilen gizemli biriyle olan hikayesini işliyor.

3. Elementary

İzlenesi Yabancı Diziler #2
Yönetmen: Robert Doherty
Başrol Oyuncuları: Jonny Lee Miller, Lucy Liu
Yapım Yılı: 2012 -
İçeriği: Polisiye, Gizem
Kanal:  CBS
IMDB: 7,9
-Evliliğe bir kurum olarak baktığımızda iki tarafa da fayda sağlamadığını düşünüyorum. Yine de ortaklığın temelini takdir ediyorum. Düşündüğümden çok daha karmaşık.En küçük hareketin bile birçok anlamı olabiliyor.
-Pes etmememi mi söylüyorsun?
-Evlilik denen bu maskaralığa en baştan girmemeliydin diyorum.
New Sherlock, New Watson, New York... Sherlock Holmes'ün yeni bir boyut kazanmış hali. Sherlock farklı, Watson kadın, şehir ise New York. Bunun yanında farklı bir senaryo ile Irene Adler ve Moriarty var. Tabii ki Sherlock dizisi kadar mükemmel değil. Fakat kısa soluklu Sherlock dizisi için iyi bir alternatif. 

Sherlock dizisiyle kıyaslamak yerine aynı isimde ve karakterde birinin polisiye vakalarını çözmesi anlayışıyla izlenildiğinde keyif vereceğine inanıyorum. Zekice kurgulanan senaryo, iyi oyunculuk, bazılarının hayran kaldığı İngiliz aksanı, kitaba bağlı kalmayan vakalar ve garip Sherlock hayatı=Elementary

11.22.63

İzlenesi Yabancı Diziler #2
Yönetmen: Bridget Carpenter
Başrol Oyuncuları: James Franco, Sarah Gadon
Yapım Yılı: 2016
İçeriği: Gizem, Dram, Bilim Kurgu
Kanal: Hulu
IMDB: 8,2
-Sana çılgınca gelecek bir şey söyleyeceğim.
-Tamam.
-Ama söylemeden önce şu dolaba girmeni istiyorum. İçine gir ve etrafa bak. İstediğin kadar kal, sonra gel. O zaman sana her şeyi anlatırım.
Posterdeki J.J Abrams ve Stephen King isimlerini yan yana gördünüz değil mi? Dizinin ne kadar kaliteli olduğunu söylememe gerek yok herhalde.

Epping adlı üniversite öğretmeninin günümüzden 1960'a zaman yolculuğu yaparak John F. Kennedy suikastini önlemeye çalışmasını işliyor dizi. Bunun yanında 60'tan 63'e kadar olan yaşantısı, geçirdiği olaylar, karşılaştığı zorluklar, aşk yaşantısı gibi türlü türlü şeyler var. Akla hayale gelmeyecek senaryo ve kurgusu, görüntüleri, oyunculuğuyla beraber izleyici olarak bizler de 1960'lara zaman yolculuğu yapıyoruz.

Son olarak söyleyeceğim; dönem o kadar muazzam ekrana getirilmiş ki, 1960'lar ile ilgili ne varsa görebiliyoruz. Gazeteler, eşyalar, arabalar, kıyafetler, evler, alışkanlıklar denildiği üzere tıpatıp aynısı.

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumunuzu buraya yazabilirsiniz

 
Back to top!