Searching...
21 Temmuz 2016 Perşembe

Satın Aldıklarım #1: Sherlock Holmes 1. Cilt

Satın Aldıklarım #1: Sherlock Holmes 1. Cilt

Çok uzun bir aradan sonra geçen hafta satın aldığım bir kitaptan bahsetmek istedim. Fazla kitap alışkanlığım olmadığından bir önceki kitabımı alalı da 5-6 ay olmuştur sanırım. Satın aldığım ilk gün büyük bir heyecanla önsöz ve giriş kısmının birazını okudum ve daha sonra hiç okumadım. 66 sayfa giriş kısmı olur mu be?

Sherlock Holmes kitaplarından başka bir kitaba para vermediğimden dolayı aldığım kitap yine Sherlock Holmes oldu. Benim için her zaman yeri bir başkadır. Sherlock Holmes'de olmasa kitap falan okumazdım diye düşünüyorum. Teşekkürler, Sir Arthur! 

Her neyse fazla uzatmadan kitaba geçeyim ben. 69₺ fiyatı olmasına rağmen D&R üzerinden 46₺+3,99 kargo fiyatına satın aldım. Everest Yayınevi tarafından basılan bu kitap daha doğrusu cilt,  (önsöz ve giriş bölümleri hariç) toplamda 763 sayfa. Yukarıdaki görselden de gördüğünüz üzere mükemmel bir kapağa sahip olan bu cildin giriş kısmı: Önsöz, Giriş, Sherlock Holmes'un Dünyası, Abdülhamid ve Sherlock Holmes kısımlarından oluşuyor.

Sıkıcı bir önsöz ve girişin ardından Sherlock Holmes'un hayatının tüm ayrıntıları anlatılmış, son kısımda ise Abdülhamid ve Sherlock Holmes ilişkisine kısaca değinilmiş. Ardından Sherlock Holmes'un maceraları ve anıları ile karşılaşıyorsunuz. Diğer kitaplardan farklı olarak sayfalarda bulunan bazı anahtar kelimelerin sayfa kenarında açıklama notları bulunuyor. Bence çok güzel bir ayrıntı olmuş. 

Sherlock Holmes 1. Cilt kitabı gerek yazı fontları olsun gerekse renkleri ve içeriği olsun tam bir nostaljik hava katıyor. Sanki polisiye roman değil de bir tarih kitabı okumuş hissi veren bu kitabın sonunda ise Sherlock Holmes'un hayatı ve dönemi hakkında ayrıntılı bir kronoloji bulunuyor. Neredeyse her şeyin düşünüldüğü bu kitabın 2. cildi de mevcut.
Kitap Hakkında
Kitap Adı Sherlock Holmes 1. Cilt
İçeriği Polisiye Roman
Editör Leslies S. Klinger
Çevirmenler Kaya Genç - Berrak Göçer
Yayınevi Everest Yayınevi
Basım Tarihi Mart 2013
Sayfa Sayısı 763

Son Sözler

Bir an önce kitabı bitirdikten sonra yorumu ile beraber tekrardan karşınızda olacağım. Daha sonra ise 2. cildi de alırım herhalde. Kitabı daha önce okuyan varsa ve düşüncelerini yorumda belirtirse çok memnun olurum. Peki sizler bu kitap hakkında ne düşünüyorsunuz?

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumunuzu buraya yazabilirsiniz

 
Back to top!